XSCAPE album and Billboard Hologram

  • 3 Replies
  • 1020 Views

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline RK

  • *
  • Global Moderator
  • Hoaxer
  • ****
  • Posts: 3542
    • Show all replies

XSCAPE album and Billboard Hologram

  • on: May 28, 2014, 12:13:36 AM
Just some thoughts on  the album Xscape and the billboard Illusion. This is not thought out, but just as it comes .......

The Estate chose to revisit the Dangerous era for the billboards awards hologram performance. Maybe their reasoning for this was because this is supposedly the era that the song Slave to the Rhythm  was worked,  but it never made the cut to the album at that point in  time. Common sense would tell me this is why this era and not for example Bad was chosen,  but the hoax glasses make me see a little differently.
Is there something more here. This may be a stretch, but here goes anyway......
I also couple this era [Dangerous] in my mind when Michael's trouble started in earnest. Before the chandler allegations MJ was sitting securely upon his throne. The King undisputed, but along come  the chi/mo allegations fuelled by the tabloid feeding frenzy and it  started a process that Michael never totally recovered from in the eyes of the world.
Looking  at a couple of tracks on Xscape [the album name itself speaks volumes] for example A Place With No Name, maybe it holds more than pointing to the crypt at Forest Lawn. The lyrics for the track start out with Michael  singing about driving his jeep and getting a flat tyre and finding himself stuck on the side of the road.
Maybe it is just me and my imagination again, but it made me think of the situation when MJ's jeep broke down and he was brought into contact with the chandler klan.

Here are the first few lines of the song....
As I drove across on the highway
My jeep began to rock
I didn't know what to do so I stopped and got out
And looked down and noticed I got a flat

So I walked out, parked the car like sideways
So I can find what I can fix
I looked around there were no cars on the highway
I felt a strange feeling like a mist

I walked down towards the end of the road
And in the fog a woman appeared
She said don't you worry my friend I'll take care
Take my hand, I'll take you there

Another interesting inclusion is the track Do You Know Where Your Children Are. This is a very ballsy inclusion IMO, cause it confronts the hearers and puts sexual abuse of minors in the forefront of the listeners thinking because of the lyrics.

Chicago talks about a woman who was still married and had a family but  deceived this man [ in the song] . Hmm. Maybe I'm way off and it's just my overhoaxed brain, but June could fit this description here too.
That's it for now, as I watch MJ [figuratively in a hologram/ impersonator form] walk back up those stairs and reclaim that throne that is rightfully his and yeah....totally own it.




« Last Edit: May 28, 2014, 10:33:02 AM by RK »

Offline RK

  • *
  • Global Moderator
  • Hoaxer
  • ****
  • Posts: 3542
    • Show all replies

Re: XSCAPE album and Billboard Hologram

  • on: May 29, 2014, 10:36:35 PM
I think we can establish  that June and her children along with Michael were playing happy family at that time. There is a lot of wonderful research out there for anyone who wants to read up on all of  this at Vindicating Michael.

This is from the 2005 trial when mad dog sneddon was examining June on the stand. Speaking about that time at Vegas.

Quote
1 Q. And who was in your room when you first got

2 there? Who was staying in your room?

3 A. Jordan, myself, Lily and Michael.

4 Q. All in the same room?

5 A. Correct.

What has been fed to the public via the media has been only a sprinkling or pre- selected facts. Those that would have caused a realistic view in the public's perception were purposely omitted.
I have always found it interesting that June had a housekeeper that lived on site 24 hours a day, yet none of us have ever heard from her, she never testified  during  the trial, nor do we even know her name. I believe that what she would have told the court room is that it was June who was in a relationship with Michael . Not the direction that the prosecution were wanting this to take.

ps....that rant about MJ's private life that was posted  ^above^ has been floating around for a long time on the internet. I have always thought it probably was Frank Cascio who was just so pissed at all the crap that was being said about Michael at the time, and also it was at the time when he was no longer in MJ's employment because of the trial and he was also having his own dramas with the arvisos claims against him .

So now....back to Xscape and our Virtual Michael performance  :ghsdf:

Offline RK

  • *
  • Global Moderator
  • Hoaxer
  • ****
  • Posts: 3542
    • Show all replies

Re: XSCAPE album and Billboard Hologram

  • on: May 30, 2014, 11:21:41 AM
The title track Xscape was originally written and recorded during the Dangerous sessions and revisited in 1999 for the Invincible album but failed to make the final list. The song was completed in 2003.

Michael Jackson
Xscape

Intro (Prison guard)
Open up 6,
He's gone!

Everywhere I turn, no matter where I look,
The systems in control, it's all ran by the book,
I've got to get away so I can clear my mind,
Xscape is what I need, away from electric eyes

No matter where I am, I seen my face around,
They pin lies on my name, and push them from town to town,
Don't have a place to run, but there's no need to hide,
I've got to, find a place,
So I won't hide away

Xscape, got to get away from a system loose in the world today
Xscape, the pressure that I face from relationships that go away
Xscape, the man with the pen that writes the lies that hassle this man
Xscape, I do what I wanna cause I gotta face nobody but me

(Girl)
Sometimes I feel like
I've gotta get away

I tried to share my life with someone I could love
But games and money is all she ever thought of
How could that be my fault when she gambled and lost?
I'm tired of silly games, its time to make a change

Why is it I can't do whatever I want to? (oh)
When it's my personal life and I don't live for you (you)
So don't you try to tell me what is right for me (try it)
You be concerned about you, I can do what I want to

Xscape, (hoo-hoo) (oh, no)
got to get away from a system loose in the world today
(I've got to get away)
Xscape,
the pressure that I face from relationships that go away
(don't you know I need it?)
Xscape,
the man with the pen that writes the lies that hassle this man
(I've got to get away)
Xscape,
I do what I wanna cause I gotta face nobody but me
(get away)
Xscape,
(don't you try it)
got to get away from a system loose in the world today
Xscape,
the pressure that I face from relationships that go away
(pressure that I'm facing every day)
Xscape,
(hoo-hoo)
the man with the pen that writes the lies that hassle this man
(come on, now)
Xscape,
(come on, now)
I do what I wanna cause I gotta face nobody but me
(hoo-hoo)
Bridge
When I go, (oh, go) this problem world won't bother me no more
(This problem world won't bother me no more)
(problem world, bother me, yeah, oh, yeah, hoo)
Xscape
Xscape
Xscape
Xscape
Xscape, got to get away from a system loose in the world today
(I've got to find a way)
Xscape, the pressure that I face from relationships that go away
(pressure that I'm facing)
Xscape, the man with the pen that writes the lies that hassle this man
(why I wanna fly)
Xscape, I do what I wanna cause I gotta face nobody but me
(I do what I wanna, hoo-hoo)

Xscape, got to get away from a system loose in the world today
Xscape, the pressure that I face from relationships that go away
Xscape, the man with the pen that writes the lies that hassle this man
Xscape, I do what I wanna cause I gotta face nobody but me (hoo-hoo)

Xscape, got to get away
(I've got find a way)
Xscape, the pressure that I face
(can't take it no more)
Xscape, the man with the pen
(I can't take this no more)
Xscape, I do what I wanna cause I gotta face nobody but me
Xscape (auow!)
(You ain't my mother)
Xscape
Got to get away
Xscape
The pressure that I face
Xscape
The man with the pen (get away)
Xscape
I do what I wanna
I do what I wanna cause I gotta face nobody but me (hee-hee-hee)
(Hoo)
Xscape
(what for? I can't take this kind of shit no more!)
Xscape till fade
You Want me? Come and get me.